wtorek, 4 lipca 2017

Seriale, które polecam

Cześć. Nareszcie wyczekiwany przez was post, czyli seriale, które polecam. Teraz mam nowego laptopa, więc posty będzie mi się pisało lżej i przyjemniej i pewnie będą się pojawiały częściej. A teraz zapraszam was do rozwinięcia. :D
Znalezione obrazy dla zapytania television gif pll 
Pretty Little Liars (2010-2017)
7 sezonów

Opis:
Serial opowiada o pięciu przyjaciółkach: Arii, Hannie, Emily, Spencer i Alison. Pewnego dnia Alison znika w tajemniczych okolicznościach. Rok po zaginięciu przyjaciółki, reszta dziewczyn dostaje dziwne wiadomości od tajemniczego -A, który wie rzeczy bardzo osobiste i które wiedziała tylko Alison.
* * *
Zaczynamy od seriali, które są w moim TOP 5 i tam znajduje się właśnie PLL. Jest to mój pierwszy serial i to od niego zaczęła się moja przygoda. Gdyby nie on to pewnie bym nawet nie obejrzała OUaT.
A teraz moja opinia dotycząca PLL. Serial ma bardzo ciekawą fabułę, wiecie nastolatki prześladowane przez tajemnicze -A. Moim zdaniem pierwsze trzy sezony są genialne, później też jest dobrze aż do sezonu 6. Tam już trochę za bardzo się pokręciło. Jednak i tak jeżeli kręcą was takie tematy to jak najbardziej polecam PLL. Ciekawi bohaterowie no i oczywiście wyczekiwanie na odkrycie, kim jest -A. Jeżeli macie dużo czasu w wakacje to warto po niego sięgnąć. :D

iZombie (2015-)

3 sezony
Znalezione obrazy dla zapytania izombie 

Opis:
Osiągająca duże sukcesy, studentka medycyny na jednej z imprez zostaje zamieniona w zombie. Liv musi zrezygnować z pracy jako lekarz i zatrudnia się w biurze koronera, aby mieć dostęp do mózgów, którymi się teraz żywi. Po ich zjedzeniu, dziewczyna zyskuje wspomnienia ofiary. Od tej chwili pracuje ona dla detektywów i pomaga w rozwiązywaniu zagadek kryminalnych.
* * *
Muszę przyznać, że po ten serial sięgnęłam tylko ze względu na Rose McIver, która gra w OUaT Dzwoneczka, oraz David'a Andersa, który gra doktora Whale'a. Nie interesuję się za bardzo tematyką zombie, ale ten serial jest taki genialny, że nie mogłam przestać go oglądać. Jeżeli lubicie seriale typu CSI: Kryminalne Zagadki to ten seriale jest dla was! 
Co mogę jeszcze napisać o tym serialu? Świetne przedstawienie zombie, genialni bohaterowie i ci dobrzy i ci źli oraz genialna gra aktorska i czołówka. :D Jeśli jeszcze nie oglądaliście to koniecznie sięgnijcie po ten serial i jeżeli lubicie seriale, w których w każdym odcinku rozwiązywana jest inna sprawa to ten serial jest dla was!

Modern Family (2009- )

8 sezonów

 

Opis:
Serial opowiada o trzech spokrewnionych ze sobą rodzinach. Jay po rozwodzie żeni się z o wiele młodszą Kolumbijką Glorią, która ma syna z poprzedniego małżeństwa. Clary, córka Jay'a, mieszka z pokręconym mężem Philem z którym wychowuje dwie córki: Haley i Alex oraz syna Luke'a. A syn Jay'a, Mitchell, wraz ze swoim chłopakiem Cameronem wychowuje adoptowaną dziewczynkę z Wietnamu.
* * *
Niech nie przeraża was liczba sezonów! Jest to serial komediowy, więc jeden odcinek trwa ok.20 minut. Modern Family z pewnością mogę zaliczyć do najlepszych seriali komediowych. Chyba przy żadnym jeszcze nie popłakałam się tyle razy ze śmiechu. Serial, jak i aktorzy tam grający, zdobywają wiele nagród, a to chyba mówi samo za siebie. ABC zamówiło dwa kolejne sezony, więc jeżeli chcecie się pośmiać i poznać genialnych bohaterów to koniecznie sięgnijcie po Modern Family!

Chesapeake Shores (2016- )
1 sezon
Znalezione obrazy dla zapytania chesapeake shores 

Opis:
Abby jest rozwódką, bizneswoman i do tego wychowuje dwie córki. Postanawia wyjechać z córkami do rodzinnego miasteczka Chesapeake Shores. Tam spotyka swoją licealną miłość- Trace'a, który jest wypalonym muzykiem. 
* * *
Jak już możecie zobaczyć po plakacie, główną rolę w tym serialu gra Meghan Ory, która w OUaT wciela się w rolę Czerwonego Kapturka. I to właśnie dla niej zaczęłam oglądać ten serial i się nie zawiodłam. Jest to serial bardzo lekki w odbiorze, taka zwykła obyczajówka. Świetni bohaterzy, którzy muszą zmagać się z problemami codziennego życia i do tego piękne krajobrazy. Serial jest idealny na letnie wieczory, ja pochłonęłam go w jeden weekend. Jeżeli chcecie się odstresować to bardzo polecam Chesapeake Shores.
P.S. W sierpniu wychodzi drugi sezon serialu, więc szybciutko nadrabiajcie. :D

Lucifer (2016- )
2 sezony

Opis:
Lucifer Morningstar to Władca Piekieł, któremu znudziło się dotychczasowe życie, więc postanawia zamieszkać w Los Angeles. Tam zostaje właścicielem luksusowego klubu nocnego, który prowadzi z przyjaciółką Maze. Zaczyna on także pracę dla policji, gdzie poszukuje zbrodniarzy, który potem stara się karać.
* * *
Lucifer to kolejny serial proceduralny, w którym każdy odcinek jest inną sprawą. Jest to, moim zdaniem, jeden z lepszych procedurali. W tym serialu bardzo podoba mi się to, że głównym bohaterem jest Władca Piekieł. No i co więcej mogę napisać... Po prostu bardzo go wam polecam! :D

I to by było na tyle. Mam nadzieję, że podoba wam się forma tego postu. Jeżeli dobrze się on przyjmie to możecie liczyć na drugą część już jutro. ;) Jest strasznie dużo tych seriali i nie wiem, które tu wybierać. :D
Oglądacie któryś z tych seriali? Jak wam się podobają? Może zachęciłam kogoś do jakiegoś serialu? A jakie wy mi byście polecili seriale? A może szukacie jakiegoś konkretnego gatunku serialu, jeżeli tak to piszcie a ja spróbuję wam coś polecić. Czekam na wasze komentarze. I pamiętajcie, jeśli będzie pozytywny odzew to postaram się stworzyć na jutro drugą część. ;) O i jeszcze jedno, jeżeli będziecie mieli problem ze znalezieniem jakiegoś serialu to śmiało piszcie w komentarzach. 








18 komentarzy:

  1. Seriale które ja polecam :Shadowhunters , Lucifer , Outcast-opętanie,Reign,Arrow,Flash,PLL,Teoria wielkiego podrywu,Przyjaciele,Chuck,Gotowe na wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tych seriali jedyny, który oglądam to Pretty Little Liars. I może nie jest moim pierwszym serialem, ale jest z nim powiązany, bo nie sięgnęłabym po niego gdyby nie Holly Marie Combs, która grała w Charmed. Moimi ulubionymi sezonami są 2 i 3 (uwielbiam motywy z lalkami i szpitalami psychiatrycznymi, choć przyznaję, iż sprawiło to, że zaprzestałam oglądanie na jakiś czas, gdyż bałam się nawet wyjść z pokoju) oraz 7a. Kończąc o PLL - finał był świetny, jestem pod wrażeniem tego co zrobiła Troian.
    Jeżeli chodzi o pozostałe seriale to ostatnio zdałam sobie sprawę, że jestem mega wybredna, bo od paru miesięcy wybieram się do kina, ale nic nie mogę znaleźć. Nie przepadam za komediami, procedurali mam już dosyć (wszyscy wokół polecali serial Lucifer, a ja nawet pierwszego odcinka nie wytrwałam do końca), SF też odpada. Kiedyś uwielbiałam fantasy, a teraz mnie męczy, chyba, że mroczniejsze. Ale znowu prosta obyczajówka jest dla mnie zwyczajnie nudna. Jedyny gatunek, który nigdy mi się nie znudzi to kostiumowy/historyczny (inspirujący się wydarzeniami historycznymi).

    Oto moja lista (w miarę chronologicznie od momentu poznania):
    - Charmed;
    - Mindfreak;
    - Pretty Little Liars;
    - Merlin;
    - The Musketeers;
    - Once Upon A Time;
    - Dracula;
    - Damien;
    - Camelot;
    - Salem;
    - Da Vinci's Demons;
    - Big Little Lies;
    - Thirteen Reasons Why;
    - Versailles;
    - The Living And The Dead.
    * Tropem Davida Oakes:
    - The Borgias;
    - The Pillars Of The Earth;
    - The White Queen;
    - The World Without End (wprawdzie scena mogła trwać około minuty i nawet go nie pokazali, ale dla tego głosu było warto);
    - Trinity.
    Pierwszy raz zobaczyłam go w The Borgias i się zakochałam. Obejrzałam z nim kilka filmów (wie ktoś gdzie znaleźć Sins Of A Father?), a niedługo zabieram się za Victorię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The Living And The Dead też powinno być po * :D

      Usuń
    2. A ja właśnie nie mogę się przekonać do seriali kostiumowych/historycznych. :D Boję się, że mnie po prostu zanudzą. Zastanawiałam się nad obejrzeniem The Crown albo The White Princess. Ale do dziś nie wiem, czy się za nie wziąć.

      Usuń
    3. Tego typu seriale raczej luźno podchodzą do faktów historycznych. Najważniejsze to:
      - morderstwa;
      - seks;
      - religia,
      bo to one prowadzą do władzy.
      Do The White Princess się przymierzam, bo to podobno kontynuacja The White Queen.
      Biorąc pod uwagę seriale, które przedstawiłaś w poście najbardziej polecałabym ci:
      - Merlin BBC - komediowy, dużo w nim magii i prawdy historycznej bym się w nim nie spodziewała nawet jeżeli chodzi o kostiumy.
      - The Musketeers BBC - komedii mniej i większe zagłębienie w politykę.
      - Da Vinci's Demons STARZ - jest magia i żarty sytuacyjne (najwięcej w pierwszym sezonie). Może najlepszym źródłem wiedzy o Leonardo nie jest, ale można wyłapać parę ciekawostek. Tutaj również pojawia się więcej polityki.
      Wszystkie (Da Vinci's Demons głównie w pierwszym sezonie) mają konstrukcje podobną do procedurali. Zagadka na jeden odcinek + główny wątek prowadzony przez cały serial.

      Usuń
    4. Na pewno spojrzę na te seriale. A ostatnio przypomniał mi się właśnie Merlin, którego kiedyś oglądałam i chcę sobie go zobaczyć od początku. :D Zachęciłaś mnie też do Da Vinci's Demons, więc na pewno na niego zerknę.

      Usuń
  3. Świetna notka. Ciesze się, że w końcu ją dodałaś i chętnie przeczytam kolejną część :)
    Jestem jeszcze ciekawa twoich ulubionych postaci.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za Zombie, ale zachęciłaś mnie do IZombie. Nawet nie wiedziałam, że grają tam aktorzy z OUAT.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepraszam, a gdzie notka o tajemniczym tytule odcinka 07x01 i opisie matki Lucy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno niedługo się pojawi, ponieważ do notatki o tytule 7x01 muszę także przetłumaczyć teorię. ;)

      Usuń
  6. Ja z twoje listy oglądam Lucyfera i iZombie.

    A moja lista to:

    - Trzynaście powodów
    - Ania, nie Anna
    - Seria niefortunnych zdarzeń
    - Holistyczna agencja detektywistyczna Dirka Gently'ego
    - Sweet/Vicious
    - Stranger Things
    - Nocny recepcjonista
    - Into The Badlands: Kraina Bezprawia
    - Jessica Jones
    - Sense8
    - Daredevil
    - Sherlock
    - American Horror Story
    - House of Cards
    - Gra o tron
    - Person of Interest
    - Bates Motel
    - Łowcy trolli
    - Gotowe na wszystko
    - Zagubieni
    - Flash
    - The Walking Dead

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sporo seriali oglądam z twojej listy, kilka tytułów mam na liście do obejrzenia, a niektórych to nawet nie kojarzę, więc muszę to nadrobić. Dzięki za napisanie tylu tytułów. ;)

      Usuń
  7. Bardzo podoba mi się ten post, zaciekawiły mnie te seriale i pewnie zacznę oglądać ;) z PLL miałam dokładnie tak samo, był to mój pierwszy serial i gdyby nie on nie obejrzałabym kolejnych w tym OUAT <3 ja polecam jeszcze: Teen Wolf, Supergirl, Famous in love. Oglądam jeszce pare, ale to jedne z moich ulubionych. A i mam pytanie na jakiej stronie oglądasz??? Alltube?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja oglądam na filmy.to, efilmy.tv, anyfiles.pl, alltube.tv. Czasem po prostu wpisuję w Google: ">tytuł< s01e01 pl" :)

      Usuń
    2. Przeważnie oglądałam na alltube, później na trt, ale usunęli parę tytułów. Czasami zdarzy mi się oglądać na iitv, ale jak jest jakiś serial to oglądam na trt. Do tego wykupiłam showmax i netfliks, więc tam trochę oglądam. :D

      Usuń
  8. zachęciłaś mnie do chesapeake shores, uwielbiam meghan ory i szkoda, że w ouat pojawia się sporadycznie. o lucyferze wiele osób mi mowiło, ale jakoś nie mogę się do niego zabrać ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z ciekaowści - oglądasz w oryginalnej wersji językowej, z napisami czy z lektorem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazwyczaj oglądam z napisami polskimi. Ale jak nie mogę się doczekać na tłumaczenie to oglądam w oryginalnej wersji językowej. ;)

      Usuń